Járműdiagnosztika
A mai gépjárművek összetett mechatronikai rendszerek, ebből következően a diagnosztizálásuk, hibakeresésük is kellőképpen komplex és bonyolult. Az elektronikusan irányított rendszereket a járművekben fedélzeti diagnosztika "figyeli", amelynek eredményeit diagnosztikai berendezésekkel kérdezhetjük le.
A hibák a jármű különböző részein, részegységeiben keletkezhetnek. Mechatronikai szempontból a jármű, mint rendszer két fő részre bontható: elektronikus rendszerre és környezetére. Közös ezekben a rendszerekben, hogy gyakran kommunikálnak más rendszerek irányítóegységeivel, így a hiba tünete gyakran másik egységben jelentkezik.
Sok esetben segít az autó számítóközpontja által tárolt hibakód kiolvasása, de gyakran ez önmagában nem vezet a hiba nyomára. Ilyen esetben kezdődik a szigorú koreográfia szerinti diagnosztika. Első lépésként a kipufogógáz összetételét elemzik, ami már önmagában is sokat elmond a szakembernek, majd a motor mechanikus állapotának ellenőrzése következik a kompresszió és/vagy a résveszteség mérésével. Ezzel kizárhatóak a hengerek, a dugattyúk vagy a gyűrűk, illetve a szelepek hibái.
Ezután számtalan módon, különböző eszközök használatával lehet továbblépni, de a lényeg ettől kezdve az elektronika és perifériáinak, érzékelőinek és jeladóinak, illetve mindezek együttműködésének analízise.